모바일 메뉴 닫기
 

게시판

석박사과정

제목
2019년 2월 졸업예정자 학위논문 제출 안내 (Thesis Submission Guide for Feb. 2019 Graduates)
작성일
2018.12.14
작성자
연합신학대학원
게시글 내용

<2019년 2월 졸업예정자 학위논문 제출 안내>


1. 학위논문 온라인 제출
   - 제출기간: 2018. 12. 26.(수) ~ 2019. 1. 4.(금) 까지 제출 가능

   - 제출방법: 학위논문 온라인 제출 사이트(http://dcollection.yonsei.ac.kr) 접속 -> 로그인 후 제출

                        (ID/PW는 연세포털과 동일)

   - 파일형식: pdf 형식으로만 (다른 포맷으로 제출 시 오류가 발생할 수 있습니다.)

   - 학위논문 온라인 제출을 승인받은 후 책자 학위논문을 제출해야 합니다.

   - 제출과정은 학위논문 온라인 제출 매뉴얼(첨부파일)을 참조해주십시오. (온라인 학위논문 제출방법 안내 Manual.pdf)


2. 책자 학위논문 제출

   - 제출기간: 2019. 1. 2.(수) ~ 2019. 1. 8.(화) (※ 제출기간 엄수)

                       (월~금 09:00~17:00 제출처 운영 / 2019. 1. 8.(화)은 20:00까지 운영)

   - 제출장소: 연세삼성학술정보관 1층 전시실

   - 제출부수: 석사, 박사 하드커버 4부
                        * 인준서에 심사위원 도장 또는 서명이 포함된 원본 1부 + 나머지 사본 3부
                        ** 단, 온라인 비공개 학위논문, 일반대학원 법학과 학위논문은 5부(원본 1부+ 사본4부)

   - 제출서류

           ① 저작권 이용동의서 1부(본인 서명 필수)

           ② 제출확인서 1부(날인 후 소속 대학원에 제출/일반대학원은 제출처에 제출)

             * 이용동의서, 제출확인서는 온라인 제출 승인 이후 출력 가능


*제출 관련 문의: Tel. 02) 2123-4643/4644/6319 (제출처 운영시간 평일 09:10 ~ 17:00)

                               E-mail: thesis@yonsei.ac.kr


3. 온라인 설문조사(박사졸업자만 해당)

   - 접속방법: 한국직업능력개발원의 온라인 조사 페이지( http://www.narastat.kr/emdh ) 에 접속하여 응답 후 설문 완료증을 출력하여 논문제출확인서와 함께 연합신학대학원 행정팀으로 제출하시기 바랍니다.


* 학위논문 작성법(체제) 안내는 연세대학교 일반대학원 홈페이지(아래 링크)를 참조하시기 바라며, 소속 및 전공은 연합신학대학원의 전공에 따라 표기함(ex. '연합신학대학원 상담코칭학전공')

http://graduate.yonsei.ac.kr/graduate/academic/notice_haksa.do?mode=list&srSearchKey=&srSearchVal=&srCategoryId1=363

** 책자 대리제출시 제출자 본인의 신분증(학생증 가능)을 대리자에게 지참하도록 한 후 제출처로 방문하시기 바랍니다.

*** 온라인 제출 이후, 검증작업에 시간이 걸릴 수 있습니다. 책자제출 마감기한을 넘지 않도록 스케줄 관리에 신경써주세요!

**** 박사학위 취득자는 한국직업능력개발원의 2019년도 상반기 국내신규박사학위취득자조사에 협조해주시면 감사하겠습니다. (아래 링크 참고)

http://graduate.yonsei.ac.kr/graduate/academic/notice.do?mode=view&articleNo=50838#a

 

---


<Thesis Submission Guide for Feb. 2019 Graduates (for foreigners)>


Graduate Students who are scheduled to graduate in February 2019 should refer to the following guidelines for submitting thesis.

1. Digital Thesis Submission

   - When: 2018. 12. 26.(Wed.) ~ 2019. 1. 4.(Fri.)

             (Office hour: Mon~Fri 09:00~17:00 / Until 20:00 on 2019. 1. 8.(Tue))

   - How: Go to the website (http://dcollection.yonsei.ac.kr) -> Login and Submit

            (Use Yousei portal ID/PW)

   - File format: pdf only (other formats can cause errors.)

   - It is recommended to print thesis after approving of online submission.

   - Refer to the file attached (Guide to Online Thesis Submission Procedure.pdf).


2. Book thesis(hard-bound) submission

   - When: 2019. 1. 2.(Wed.) ~ 2019. 1. 8.(Tue.) (※ Be sure to keep the deadline)

   - Where: Exhibition Hall, 1F, Yonsei-Samsung Library

   - Number of copies: 4 Hard-bound thesis (both Master’s and Doctoral degree)
                             * One of the copies must have the thesis approval sheet signed by all members of the advisory committee. Others can have scanned page.
                             ** 5 copies are required for copyright disagree and Department of Law thesis

   - Required Documents

           ① License Agreement 1 copy (with the author’s signature)

           ② Submit Confirmation 1 copy (with the author’s signature and submit it to your graduate school office / for applicants who belongs to the general graduate school, submit it at the thesis submission office.)

             * Both can be printed out after online submission is confirmed.

       

For further questions regarding the thesis submission, please contact us.

Tel: 02-2123-4643/4644/6319 (9:10 AM ~ 5:00 PM, Mon to Fri)

E-mail: thesis@yonsei.ac.kr

 

* The writing format of the dissertation should be confirmed by referring to the dissertation notice on the homepage of the graduate school, or please inquire to your department office.

** Please refer to the link below for information on the dissertation writing system of Yonsei University Graduate School.

http://graduate.yonsei.ac.kr/graduate/academic/notice_haksa.do?mode=list&srSearchKey=&srSearchVal=&srCategoryId1=363

*** When submitting by deputy, please make your deputy bring your own identification card (student ID card is OK) and then visit the submission office.

**** After the online submission, verification may take some time. Please pay attention to schedule management so that you do not exceed book submission deadline!

***** If you are a doctoral degree recipients, it would be grateful if you could cooperate with the survey of the KRIVET for a new doctoral degree from Korea in the first half of 2019. (please refer follow link)

http://graduate.yonsei.ac.kr/graduate_en/academic/notice.do?mode=view&articleNo=50869

첨부
온라인_학위논문_제출방법_안내_Manual.pdf Guide_to_Online_Thesis_Submission_Procedure.pdf